آموزش شهروندي در مدسه!!!!!

چگونه بايد در محيط مدرسه احترام به افكار ديگران و اخلاق و ادب را تمرين كنيم؟

آموزش شهروندي در مدسه!!!!!

۸۶ بازديد

آموزش شهروندي در مدرسه 

شهروندي يك فرايند مربوط به تمام عمر است و به همين جهت،همه ي افراد در تمام طول زندگي خود نيازمند  آموزش هاي متناسب با شهروندي در مراحل گوناگون زندگي هستند.

دانش آموزان نيز نيازمند آن هستند كه در زمينه هاي اخلاقي،رشد اجتماعي،و دانش درك درست و عيني از جهان،آموزش ببينند،در تمام تصميم گيري هاي مربوط به خودشان در خانه و مدرسه و جامعه مشاركت كنند و به عنوان يك شهروند،به صورتي فعال در مناسبات اجتماعي متناسب با احوال خودشان قرار گيرند.

آموزش و پرورش بايد به كودكان و نوجوانان كمك كند تا شهرونداني مسئول،مشاركت كنندگاني فعال در امور زندگي اجتماعي و فرهنگي، يادگيرندگاني موفق و علاقه مند و افرادي متكي به خود و قابل اعتماد بار آيند.

وقتي كه دانش آموزان به سن نوجواني و جواني مي رسند مدرسه بايد به آنان بياموزد كه چگونه يك زندگي مستقل براي خود ايجاد كنند و علاوه بر مهارت هاي ضروري،مشاوره و آموزش لازم در زمينه ادامه تحصيلات،پيدا كردن شغل،استقلال يافتن از خانواده،مديريت امور مالي خود و آشنايي با قوانين و ارتباط گيري با ادارات و مسئولان دولتي را به آنان آموزش دهد.

نوجوانان و جوانان نيازمند تركيب پيچيده اي از شايستگي هاي فكري و رفتاري و مهارت هاي  گوناگون نظري و عملي براي آغاز زندگي مستقل خود هستند و مدرسه بايد نقش خود در كمك به آنان را در اين امور پيچيده ايفا كند تا بتوانند به زندگي  اجتماعي وارد شوند و نقش مستقل خود به عنوان يك شهروند مسئول را ايفا كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.